KEDİLER KOKAR MI?

Benim şahsen bu konuda en çok duyduğum sözler şunlar: “İyi, güzel hayvan da, kokuyo işte!”, “Kedi kokar, kokmaz mı, ben kedi beslenen bi eve girdiğimde hemen anlarım kokusundan.”…. Örnekler çoğaltılabilir.

Şimdi bir kere, o eve girildiğinde kedi beslenen ev olduğunun anlaşılmasına sebep olan koku, kedinin kendisinden gelmemektedir. Ya kedinin mamasından ya da tuvalet/kum kabından gelmektedir. Eee işte sonuçta kedinin maması kumu derseniz, e insaf derim o zaman, siz ne zaman mişediniz mıçtınız da kokmadı affedersiniz. Ha eğer kedinin tuvaleti sürekli kokuyor derseniz o da kedinin suçu değil, tuvaletini yaptıktan sonra sifonu çekmeyen ya da uzuuunca bir süre tuvaletini hiç temizlemeyen bir insanınki gibi, kedi sahibinin suçu. Kedilerin kumu, mümkünse kedi tuvaletini yaptıktan hemen sonra temizlenmelidir. En az günde 2 defa, bir sabah bir de akşam dışkılar kumdan alınmalı ve koku geçirmeyen poşete konulup derhal atılmalıdır. Böyle yapılmazsa kedinin kumu kokar tabi, insanın suçu döner dolaşır yine kedinin olur. 

Gelelim mama kokusuna, ona yapılacak pek bir şey yok eğer ki de kedi, kuru mama ile besleniyorsa (ki en sağlıklısı budur); çünkü, kuru mama kedinin her daim ulaşabileceği bir yerde durur. Ama çok da tüm eve yayılacak kadar koku yaptığını da çıkarmayın buradan, en fazla bulunduğu odada hafif bir kokuya sebep olabilir ki bunun da pek rahatsız edici olduğunu söyleyemeyeceğim. Yani sarımsak yenilen bir ev ya da sarımsak yemiş bir insanın kokusunun %1’i kadar rahatsız diyebilirim.

Bir de erkek kedilerin idrarlarını püskürtme olayları var. Cinsel ergenliğe ulaşmış erkek kedi, keskin ve yoğun kokulu idrarını püskürterek kendi alanını işaretler. Hormon gelişimi sebebiyle içgüdüsel olarak yapılan bu davranış, özellikle evde bakılan kedilerin evin içini keskin, yoğun ve basit temizlik yöntemleri ile geçmeyen bir idrar kokusuna boğmasına sebep olabilir. Ancak bu kötü durumun önüne geçmenin kesin bir yolu vardır; kedinin kısırlaştırılması... Evde beslenen erkek kediler, cinsel ergenliğe ulaşmadan önce uzman bir veterier hekim tarafından kısırlaştırılmalıdır. Zaten kısırlaştırmanın kedinin sağlığı üzerinde de bir çok olumlu etkisi vardır. Kısırlaştırma sonucu, evde zaten bir cinsel hayatı olamayan kediniz rahatlarken siz de can sıkıcı yoğun idrar kokusundan kurtulursunuz.

Ha bir de kedilerin ağızları kokar diyenler var. Kedilerin ağızları da herhangi bir sağlık problemi yoksa asla kokmaz. Tüyleri, üstleri başları ise hiç kokmaz; zira kediler en temiz hayvanlardır ve vakitlerinin büyük bir kısmını kendilerini yalayıp temizleyerek geçirirler. Tükürükleri antiseptik bir özelliğe sahip olduğundan da üzerlerinde kokuya sebep olabilecek bir şey olmaz.

Yani diyorum ki kediler kokmaz! Rahatça koklayabilirsiniz :)

Bol miyavlı günler...

9 yorum:

Adsız dedi ki...

İçime su serptiniz hocam bu güzel yazı için sağolun. Ben ev arkadaşımla kalıyorum hep bir kedim ya da köpeğim olsun istemşimdir fakat köpek şimdilik beklemek zorunda. Arkadaşım tam bir narsist olduğu için her şey gibi kedilere de karşıydı tüm bahanelerini çürüttüm sadece koku kalmıştı, bunu da uyanınca çürüteceğim :)

Hocam ben eve geç geliyorum çalışma saatlerinden ötürü iki kum koysam yanyana birini kullanan kedi otomatik olarak diğerine geçer mi ? Kokudan hem kedi rahatsız olmaz hemde ev arkadaşıma koz vermemiş olurum

ÖZGE dedi ki...

Genelde temiz kuma yapmayi tercih ederler; yani büyük ihtimalle ikisini de kullanır :)

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Benim kedim okşadığım zaman mırlamaya başlıyor. Her kedide var sanırım bu durum. Fakat sorun bundan sonra başlıyor. Bu mırlama sırasında bi koku yayıyor. Çok kötü değil ama rahatsız edici bir koku. Kumundan, mamasından falan değil, direk kediden geliyor. Elime bile bulaşıyor koku. Sürekli kokmuyor, okşadığım zaman, beraber yattığımız zaman oluyor genelde. Ne veteriner bulabildi, ne başka biri sebebini. Bu kedi niye kokuyor anlamadım.

ÖZGE dedi ki...

Kokunun kedinin neresinden geldigine dikkat etmeye calisin. Popo tarafindan geliyorsa veterinerinize bunu ozellikle belirtin zira anal kese ile ilgili bir problem olabilir.

Adsız dedi ki...

Sırf kokudan dolayı çevremdeki çoğu insan ortada kalmış kedileri sahiplenmeme engel olmak içim kafamı karıştırıyordu bilinçlendirmeniz için teşşekkürler

ÖZGE dedi ki...

Yardimci olabiliyorsam be mutlu bana. Ben de tesekkur ederim guzel yorumlariniz icin.

Unknown dedi ki...

Sizden yardım istiyorum yaşım 15 annemi evde kedi yaşaması için ikna etmeye çalışıyorum gelip geçici bir heves de değil kumunu gerekirse günde 10 kere temizlerim çok seviyorum kedileri anneme niye hayır diyorsun diye soruyorum bir sebep vermiyor sadece hayır diyor Allaha şükür maddi bir sorun da yok ama sadece sinirli sinirli hayır diyor kedilerin ne kadar temiz olduklarını da anlattım lütfen yardım edin iyi günler.

ÖZGE dedi ki...

Bir kedi sahiplenme karari onemli bir karardir. Omur boyunca onun canindan mutlulugundan siz sorumlu olacaksiniz. Karnini siz doyuracak, kumunu siz temizleyecek, saglikli ve mutlu olmasindan siz sorumlu olacaksiniz. Kediniz sizden sevgi ilgi zaman oyun sefkat isteyecek. Kedi icin daha cok evde vakit gecirmeniz gerekecek, daha sık ve cok temizlik yapacaksiniz. Butun bu sorumluluklari butun aile uyeleri paylasmali ve buna hazir olmali. Tum fedakarliklara razi olmali. Sevgi her seyin basi. Bir kedi sadece yiyerek buyumez yasamaz ev halkindan sevgiyi hissetmek ister. Butun bunlara hazir oldugunuza inandirmalisiniz ailenizi. Zorluklari fedakarliklari yaninda ailenin bir uyesi olan kedi siz onu mutlu edince sizi cok mutlu eder huzuru sevgisi nesesi bir baskadir. Hazirsaniz hic durmayin. Hayirlisi olsun insallah.

Unknown dedi ki...

Bu guzel düşünceleriniz icin teşekkürler.

Yorum Gönder